2021. május 30., vasárnap

A dal meg a sztorija – amikor a Rocknagyi visszatáncolta magát a rivaldafénybe

1984. május 29. jelentős dátum Tina Turner életében, hiszen ezen a napon jelent meg „Private Dancer” címmel az ötödik szólólemeze, amelyet mind a szakma és mind a közvélemény a rockzene történetének legmeglepőbb visszatéréseként emlegetett.

A dal – amelynek szerzője Mark Knopfler volt – két héttel a megjelenése után már 100 rádióadó műsorán szerepelt állandó jelleggel, szeptemberben pedig első helyezést ért el a Billboard Hot 100-as listáján – Tina eddigi dalai közül elsőként, amely azóta is az egyetlen, első helyezett dala az USA-ban.



Mark Knopfler szerint ez a dal nem férfiénekesnek, hanem inkább nőnek való – mesélt Tina a dalról. Elmondta, hogy a Dire Straits „Love Over Gold” nagylemezéhez írta, fel is vették, de miután visszahallgatták, a szövegezése után úgy látták, hogy nem életszerű, ha ilyesmit egy pasas énekel.

Amikor én is meghallgattam, igazat adtam neki. Nagyon tetszett a melódia, de ugyanakkor nem tudtam eldönteni, hogy ez most egy luxuskurváról vagy egy klasszikus balett-táncosnőről szól – viszont azt éreztem, szívesen elénekelném.

Nagyon naiv vagyok szinte minden téren, de nem hinném, hogy egy magántáncos prostituáltnak állna – s mivel mindezzel együtt nagyon szokatlan volt a téma, másrészt még ehhez hasonló szerzeménnyel sem találkoztam eddig, nem volt kérdéses, hogy elénekeljem...

Bárcsak hallaná más is Mark verzióját… Nagyon angol-hangzású az előadásmódja, de ugyanakkor rendkívül gyönyörű is. Remek művészi dal, amit én inkább a lelki oldaláról szerettem volna megközelíteni és minél több érzést belevinni.



forrás:

https://www.popiconsblog.com/pop-icons/behind-the-song-private-dancer-by-tina-turner?fbclid=IwAR3Wgy1dKmmhnDzwsukxAsEKQ7E4SjQ7gsR2c1hNutfcwCizDBYVuzA4uCQ

 

 

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

"...Mark Knopfler még mindig óriási hatással van rám..." - mit szeret hallgatni a Pink Floyd gitárosa

Mostanában elég sokat lehet olvasni - főként a külföldi sajtóban - olyan interjúkat, cikkeket, amikor a kortárs művészek egymás munkásságát ...