2019. március 10., vasárnap

Fegyvertársak győzelme háború nélkül


Amerika végleg behódolt - a „Brothers In Arms” elképesztő sikerei Európában és a tengerentúlon.

Az évtized meghatározó lemeze, amely 1985. június 8-ától kezdődően szinte minden létező slágerlistát letarolt.

Senki, még maga Mark Knopfler és a zenekara sem számított a lehetséges kimenetekre, amikor 1985-ben kiadták a következő stúdiólemezüket. Nemcsak az USA-ban, hanem világszerte első helyen vezette a listákat, a tengerentúlon kilenc héten át, kétszeres Grammy-vel díjazták, becslések szerint a világszerte eladott példányszáma meghaladta a 30 milliót  - mindez a „Brothers In Arms” mérlege.

Az MTV éjjel-nappal nyomatta a „Money For Nothing”-ot, (amely a Hot 100-as listán első helyen végzett) a lemez többi dalával együtt naponta játszották a rádiók. Ez a lemez jelent meg elsőként CD-n, amiből szintén 1 millió példány fogyott, illetve a zenekart elindította egy tényleges világkörüli útra – közel két év alatt 117 városban 248 koncertet adtak. De hogy hűek legyünk a valós tényekhez, amikor a lemez megjelent az USA-ban, először az 54. helyen tűnt fel, majd innen ugrott a harmadikra és alig két hét alatt az első helyen találta magát – ahogyan az Egyesült Királyságban és Ausztráliában is.



Tudjuk, hogy Mark Knopfler boldogan és izgatottan várja saját, kisebb zenekarával az új lemezének turnéját, ennek kapcsán többször nyilatkozott pozitívan, de azt is elmondta, időközben rájött, hogy a ’80-as évekbeli hatalmas gigaturné méreteire, időbeniségére és intenzitására nem tud hosszabb távon teljes erőbedobással koncentrálni:

„Mindig mindenhová gyorsan el akartam jutni, de felismertem, hogy ez nem megy, és hogy vissza kell vennem a tempót. Megcsináltuk ezt az óriási turnét és a végére már csak azt éreztem, hogy menekülnöm kéne ebből az egészből – közben tudtam, hogy pont ezt nem tehetem meg.  

A  turnék sem tartanak örökké, és én is visszatértem – de most nem érzem tehernek, mert nem fog sokáig tartani és így mindenki hamarabb mehet haza. Mindazonáltal, tisztában vagyok vele, hogy a „Brothers In Arms” dalai ott élnek az emberek szívében – kitéphetetlenül. Ezért nem ülök otthon a babérjaimon, hogy magamnak játszak, mert ez hihetetlenül szomorú dolog lenne. Mert amikor majd ott állok a színpadon tudom, hogy az emberek ezeket a dalokat is akarják majd hallani, és ez így van rendjén.

A zenészek is – a többi művészhez hasonlóan – előre tekintenek és fejlődni akarnak, ami mögöttük van, azt lezártnak tekintik. Ezzel én is így vagyok, de nem hinném, hogy ez megakadályozna abban, hogy eljátsszak egy -egy régebbi Dire Straits-dalt. Ezek a dalok talán egy -egy mérföldkövet jelentenek a rajongók életében, vagy kellemes emlékek fűződnek hozzájuk, ezért olyan fontos, hogy újból hallhassák őket.”

Forrás:
https://www.udiscovermusic.com/stories/brothers-in-arms-begins-us-conquest-dire-straits/


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

"...Mark Knopfler még mindig óriási hatással van rám..." - mit szeret hallgatni a Pink Floyd gitárosa

Mostanában elég sokat lehet olvasni - főként a külföldi sajtóban - olyan interjúkat, cikkeket, amikor a kortárs művészek egymás munkásságát ...