Találós
kérdéssel kezdem: Mi a közös a felsoroltakban azon kívül, hogy zenészek és
álltak már magyar színpadon: Santana,
Dave Brubeck, Elton John, Dire
Straits, Tina Turner, Queen, Rod
Stewart, Scorpions? A megfejtés egy név: Hegedűs László, ő hozta őket
Magyarországra. A harmincnyolc éves fiatalembert a Multimedia Organisation
Europe Limited cég managing directorát — hadd ne fordítsam le — a szakmából
sokan kemény pop-cápának tartják, aki kíméletlenül fölfalja a mi csendes zenei
vizeink piaci hasznát, saját kis halaink elől. Az újságírónak egyelőre nincs
véleménye — de kérdései vannak.
Disszidens?
Kicsoda?
Ön,
Hegedűs László.
Ja?
Én nem. Konzuli útlevelem van, külföldön élő magyar állampolgár vagyok.
Hol
él?
Az
irodám Angliában van, de a kontinensen élek, lakást tartok fenn
Nyugat-Berlinben, Athénban, és persze Budapesten.
Ha
önre nézek, egy ártatlannak tetsző flegmatikus alkatú fiatalembert látok,
akinek a pszichológia állítása szerint kicsit tohonyának, inaktívnak kellene
lennie ...
A látszat sokszor csal.
Az
lehet, de ezért nem kezdtem volna bele a mondatba, ami egyébként így
folytatódik: … ezzel szemben igencsak fürge, aktív, rámenős lehet, ha egy angol
cég vezetéséig vitte. Végül is ott sem mindenki igazgató. Szemben önnel, az
erzsébetvárosi fiúval, aki — apropó! — honnan tudhatta a VII. kerületből, hogy mi kell a londoni pop-bizniszben?
Azt hinném: fogalma se volt róla.
Nem
igaz, hogy fogalmam se volt. Itthon újságíróként kezdtem, lapot szerkesztettem.
Azokat az éveket, amikor az ember a legfogékonyabb, amelyek a legmélyebb
nyomokat hagyják az ember szokásaiban, munkamódszerében, gondolkodásában,
hírlapíró-szerkesztőként éltem át, s az újságírás sok olyasmire rászoktat, ami
hosszú távon rendkívül hasznos lehet. Kint eleinte nagyon nehéz körülmények
között dolgoztam, senkire nem számíthattam, csak magamra, viszont gyorsan
tanultam. Szivacs típus vagyok, aki ha bekerül egy közegbe, helyzetbe, abból felszív
mindent, ami számára hasznos lehet. Ráadásul még gyerekként megtanultam
németül, diákként angolul, s később egy kicsit lengyelül és szerbül.
Nem
hiszem, hogy ez lenne a karrierje nyitja. Mások is beszélnek egy-két nyelvet ...
Tényleg nem ez a nyitja, de itt kezdődik. Ott folytatódik, hogy a hetvenes évek elején itthon zenekarokat menedzseltem — a Generált, és az LGT-t. Eltűrtek, de ahol lehetett, belém rúgtak, nagyon fürgén kellett ugrálnom. „Svarcban” dolgoztam, a zenekaroknál technikusként voltam bejegyezve, tárgyalni csak azzal tudtam, aki rajtam keresztül akart elérni valamit — a többiek nem álltak szóba velem —, s ha nekem kellett valami, akkor egyből elutasítottak, hogy „Kicsoda maga, fiacskám? Egy technikus? Na, menjen a fenébe”. Ügyesnek kellett lennem, mindenféle trükköket kitalálnom, hogy menedzselhessem a csapatokat, ami kimerült abban, hogy szerezhettem üzleteket. Mert ha megpróbáltam bármibe beleszólni, ami a zenekari koncepciót érintette, az mindig azzal végződött, hogy „Na kopj le, öcsi!”. Szóval hatalmas köveket cipeltem a hátamon, és ezzel a ballaszttal kellett volna följutnom a hegyre. Amikor abbahagytam a menedzselést, kitaláltam a lézer-multimedia show-t, elindítottuk a Planetáriumban a Lézerszínházat. Itt is hegyeket kellett megmozgatni, de az kreatív dolog volt, és nagyszerű társaim voltak. A prés, az munkára serkenti az ember agyát, rákényszeríti, hogy valami rendkívülit szorítson ki magából. Azután, 1982-ben kaptam egy lehetőséget, hogy egy angol cégnél dolgozzak. Ültem az irodámban, volt egy telexem, négy telefonvonalam, körülöttem sziporkázó, oldott, laza emberek, akikből csettintésre jöttek az ötletek, semmi kőszikla — s én úgy felszálltam, mint egy rakéta.
Tényleg nem ez a nyitja, de itt kezdődik. Ott folytatódik, hogy a hetvenes évek elején itthon zenekarokat menedzseltem — a Generált, és az LGT-t. Eltűrtek, de ahol lehetett, belém rúgtak, nagyon fürgén kellett ugrálnom. „Svarcban” dolgoztam, a zenekaroknál technikusként voltam bejegyezve, tárgyalni csak azzal tudtam, aki rajtam keresztül akart elérni valamit — a többiek nem álltak szóba velem —, s ha nekem kellett valami, akkor egyből elutasítottak, hogy „Kicsoda maga, fiacskám? Egy technikus? Na, menjen a fenébe”. Ügyesnek kellett lennem, mindenféle trükköket kitalálnom, hogy menedzselhessem a csapatokat, ami kimerült abban, hogy szerezhettem üzleteket. Mert ha megpróbáltam bármibe beleszólni, ami a zenekari koncepciót érintette, az mindig azzal végződött, hogy „Na kopj le, öcsi!”. Szóval hatalmas köveket cipeltem a hátamon, és ezzel a ballaszttal kellett volna följutnom a hegyre. Amikor abbahagytam a menedzselést, kitaláltam a lézer-multimedia show-t, elindítottuk a Planetáriumban a Lézerszínházat. Itt is hegyeket kellett megmozgatni, de az kreatív dolog volt, és nagyszerű társaim voltak. A prés, az munkára serkenti az ember agyát, rákényszeríti, hogy valami rendkívülit szorítson ki magából. Azután, 1982-ben kaptam egy lehetőséget, hogy egy angol cégnél dolgozzak. Ültem az irodámban, volt egy telexem, négy telefonvonalam, körülöttem sziporkázó, oldott, laza emberek, akikből csettintésre jöttek az ötletek, semmi kőszikla — s én úgy felszálltam, mint egy rakéta.
Mi
az, hogy „kaptam egy lehetőséget”? A lehetőségeket csak a tündérmesékben
osztogatják.
Tényleg
mesebeli szerencse volt, a véletlen játéka. Találkoztam azokkal az emberekkel,
akik úgy gondolták, hogy aki Budapesten meg tudta csinálni a Lézerszínházat
úgy, hogy az Európa-szerte jó sajtót kapott, az talán az ő céljaikat, a
kelet-európai popzenei piac megszervezését is jól fogja szolgálni. Izgatott a
feladat és ráadásul olyan fizetést ajánlottak, amit józan ésszel nem lehetett
visszautasítani.
Ez elég szűkszavú
magyarázat, legalább azt árulja el, mennyi az, amit már nem lehet
visszautasítani?
Hagyjuk a pénzt,
úgyis éppen elég irigyem van.
Rendben. Akkor azt mondja meg, mivel éri el, hogy a Queen, Tina Turner vagy Rod Stewart eljöjjön hozzánk? Hiszen nemcsak mi nem tudjuk kifizetni azt az ötven-százezer dollárt, amit ezek a művészek kérnek, de ön gyakran nem is készpénzzel fizet, hanem csereüzleteket bonyolít.
Mi
a kérdés? Hogy mitől jönnek, vagy hogyan intézem a csereüzleteiket? Nem létezik
ugyanis olyan varázsszó, mint a „Szezám, tárulj!”, minden eset más. A legtöbb
sztárhoz nem is lehet eljutni, így mindegyikük becserkészése, megdolgozása
kisebb háborúhoz illő stratégiai tervet igényel. Most éppen nyakig ülök a
„David Bowie-hadműveletben”.
És
a magyar cégek miért vállalják, hogy például villamos emelőtargoncát szállítsanak Becsbe, a Rod Stewart-koncertre?
E mögött
kilencven százalék munka, és tíz százalék legenda van. Az évek során partnereim
megszokták, hogy ha valamit ajánlok, akkor üzlet ígérkezik. Nem titok, mindig
az a jó üzlet, amelyben alacsony költséggel nagy bevételt lehet elérni, mint
például a John Mayall-koncerten a Kisstadionban.
A
zenekar aránylag olcsón jött el, és olyan dugig telt házat vonzott, amilyet én
még nem láttam; vagy itt volt az Iron Maiden-koncert a Sportcsarnok parkolójában,
huszonötezer néző, ugyancsak viszonylag szerény költséggel; a Dire Straits, négy előadással,
gigantikus bevétellel.
Mondja
ki azt a fejbevágó összeget.
Fejből
nem nagyon emlékszem a számokra, de azt hiszem, a John Mayall-koncerten a
magyar cég tiszta nyeresége kétmillió volt, a Dire Straitsén három
(ez két cég között oszlott meg), a Scorpionsé is mintegy kétmilliót hozott.
Azt
mondja, némelyek olcsón jönnek el, holott a legtöbb igazi sztárhoz szinte lehetetlen eljutni. Ez megerősít
bennem egy gyanút. Fiatalon, harmincnégy évesen ment ki, azon az ízlésvilágon felnőve, amit itt szívott
magába. Hozza ide most a zenészeket, akikről az a benyomásom, hogy ha nem is
döglött, de többnyire meglehetősen fogatlan oroszlánok. Talán azért jönnek el
olcsón.
Először
is, akiket Kelet-Európába, s így Magyarországra is elhozunk, a rockzene
középnemzedékének világszerte legvonzóbb, s Európa más részein is a legnagyobb
tömegek szeretett sztárjai, ráadásul a saját ízlésem semmilyen szerepet nem játszik abban, hogy
kiket hozunk ide. Az én ízlésemnek abban van szerepe, hogy otthon, a
lemezjátszómon mit hallgatóik. Én pontosan tudom — ezt a lemeztáram bizonyítja —, hogy
ma a rockzenében az U2, a Simple Minds, a Sting és hasonlók az aktuális, korszerű zenét játszó sztárok, és
hogy ezek nem azonosak azokkal, akiket Magyarországra szerződtetünk. De ők
sehol a világon nem vonzanak még futballstadionnyi nézősereget. Mi évi sok ezer
kérdőívet dolgozunk fel, nagyon komoly piackutatást végzünk, több tízezer ember véleményét ismerjük arról,
mit szeretnének hallani, és azt hozzuk ide, akit hallani szeretnének. A zenei
újítások nem érdeklik annyira a hazai közönséget, hogy erre érdemes lenne
koncertet szervezni. Megpróbáltuk a Talking Heads-szel, ami számomra zenei
reveláció volt és az új hullámos Kajagoogoo-val, mindkettő anyagi bukást
hozott.
Már
beszéltünk a csereügyletekről. A villamos emelőtargoncán kívül mit cserél mire?
Mindent
mindenre. Technikai felszereléseket viszünk ki, hang- és fényberendezéseket,
kamerákat, rendezőket, színpadépítő brigádokat és gépeket, erős- és gyengeáramú
szakembereket, de például a Rajkó-zenekart és folk-együtteseket is. Egyrészt,
mert ez — mint csere —, pénzügyileg kedvező, másrészt ki akarom védeni a vádat,
hogy valami hazafiatlan
ember lennék, aki meggazdagodása érdekében csak elad, és sohasem vesz.
ember lennék, aki meggazdagodása érdekében csak elad, és sohasem vesz.
És
nem? Végül is behoz angolszász popzenéket, és nem visz ki magyarokat.
Léteznek más, arra hivatott ügynökségek, amelyek azokat a klub- vagy bérjellegű fellépéseket szervezik, amelyekre a magyar zenekarok jelenlegi ismeretségi szintjükön alkalmasak. Mi nagyszabású koncertek és turnék rendezésével foglalkozunk. De megígérem, hogy ha találunk egy olyan magyar zenekart, amelyben fantáziát látunk, azt „megcsináljuk” tetőtől talpig. Addig is viszünk technikusokat, folk-zenészeket, táncosokat, színházakat, tévéműsorokat és filmeket.
Léteznek más, arra hivatott ügynökségek, amelyek azokat a klub- vagy bérjellegű fellépéseket szervezik, amelyekre a magyar zenekarok jelenlegi ismeretségi szintjükön alkalmasak. Mi nagyszabású koncertek és turnék rendezésével foglalkozunk. De megígérem, hogy ha találunk egy olyan magyar zenekart, amelyben fantáziát látunk, azt „megcsináljuk” tetőtől talpig. Addig is viszünk technikusokat, folk-zenészeket, táncosokat, színházakat, tévéműsorokat és filmeket.
Válasszon
ki egyet a kezdők közül, mondja azt: „Ha ezt és ezt így és így teszed, sztárt
faragok belőled”. Miért nem teszi?
Nézze,
a tehetségkutatás alapelve, hogy minden ezer ember között ott van egy bizonyos
százaléknyi tehetség. Ki kell tudni választani és azután megadni mindazt,
amitől kibontakozhat. Mindenütt, de különösen a show-üzletben van ez így. Ennek
ellenére nincs értelme annak, hogy idehozzunk egy módszert, meghallgassunk több
száz embert és előrángassunk egy tehetséget. Semmire nem mennénk vele ugyanis,
mert hiányzik a felnövesztéséhez a táptalaj. Amint az a tehetség megjelenne az
ORI-nál, a hanglemezgyárnál, a rádiónál és az egyéb intézményeknél, ahol meg
kell jelennie, az első biztató vállveregetések után ugyanazokkal a problémákkal
találná szemben magát, amelyekkel a mai együttesek. Abban a pillanatban szétforgácsolódna
a tehetsége és ugyanolyan szintű produkciókat hozna létre, mint a meglévők —,
azokat pedig nem érdemes reprodukálni.
Ma az MHV vállalja a menedzselést, s
nincs érdemleges konkurenciája. Sok száz művésszel foglalkozik, futószalagon és
gyakran felszínesen. Nem alakult ki a szakma — szerintem kisvállalkozás útján
létrehozható — háttéripara, nincsenek független lemezprodukciós,
menedzserirodák. Márpedig az állami menedzser személyes érdekeltsége szinte nulla. Holott szerintem az
lenne az egészséges, ha az emberek annyit kereshetnének, hogy igényes, értékes,
képzett elméknek is érdemes legyen foglalkozniuk vele, ahogy ez ma már a
gazdasági élet sok területén természetes. Ma az egész nemzetközi könnyűzenei
iparban a kis, független kiadók és produkciós cégek jelentik a kreativitást.
Ezek azok, amelyek összeszedik a szükséges pénzt és kitalálják, hogy a zenészek
hogyan szerepeljenek a nyilvánosság előtt, milyen stílusokat, irányzatokat,
hangulatokat vigyenek bele muzsikájukba; ezek a menedzserek azok, akik például
ha Norvégiában kitalálják, hogy létrehoznak egy zenekart, már az alakulás
pillanatában úgy válogatják össze a
tagokat, hogy mindegyikük angolul perfektül beszéljen. S ne csak jól
zenéljenek, hanem mutatósak is legyenek, és olyan adottságúak, amelyekkel a
világon bárhol sztárokká válhatnak. Ezek után mindig a létező legnehezebb
feladatok elé állítják őket, mert tudják: ha képesek venni ezeket az ugratókat,
akkor képesek lesznek megfelelni a világpiacnak is.
Az A-ha együttesnek például
— mert róluk beszélek —, amikor elérte az első sikereket, és egy szekérderék
pénzt kereshetett volna Svájcban, az NSZK-ban, a skandináv országokban, a
menedzsereik nem engedték, hogy „egy tál lencséért” eladják a tehetségüket.
Bedobták őket a legnehezebb piacokra, Angliába
és Amerikába, hogy ott verekedjék be magukat az elsőik közé. Kemény munkával,
de sikerült, mert ezeket a ma húszéves fiúkat tizenöt-tizenhat éves koruktól
kezdve mindig világpiaci követelmények elé állították.
Tehát, ha én
Magyarországon menedzselnék egy együttest, azzal kezdeném, hogy kiválogatnám
azokat, akik ennek a szakmának a nyelvét, az angolt beszélik, és csak olyan emberekkel kezdenék, akik függetlenül a
pillanatnyi hazai színvonaltól, amely valójában eltér a világpiacitól. a
nemzetközi követelményeknek felelnének meg. Szerintem olyan szervezeti
feltételeket kellene létrehozni, hogy a világpiacnak is nevelhessünk
tehetségeket. De ha nem sikerülne világsztárt faragnunk, ékkor is meg lenne a
dolog haszna: azok a kis cégek, amelyek ezzel a világpiac-centrikus módszerrel
próbálkoznának, képesek lennének alapvetően megváltoztatni a popszakmában
dolgozók gondolkodásmódját.
Eléggé
utálhatják a hazai zenészek, akik bizony keményen hátrányos helyzetbe kerültek.
Nem
hiszem, hogy személyesen engem utálnának. Ez primitív dolog lenne, hiszen ők is
tudják, hogy ez a változás nem rajtam múlik, azt a tényt utálják, hogy megszűnt
a monopolhelyzetük a hazai piacon. Egyesekben felmerült, hogy ki kell tiltani,
meg kell fojtani a kintről jövő konkurenciát, s akinek a nyitási folyamat hite
— és érdeke — szerint kedvezőtlen, az adminisztratív intézkedéseket követel.
Ez
azért nem magyar sajátosság. Franciaországban meg is hozták az adminisztratív
intézkedéseket, a többi közt meghatározták, hogy a rádió- és tévéállomások
milyen százalékban sugározhatnak angolszász muzsikát. Védik a francia sanzont —
ami pedig kicsit stabilabb képződmény, mint a magyar popzene —, mentik, ami
menthető. Nyilván el akarják kerülni, ami például Jugoszláviában történt, ahol
a külföldi popzene beáramlása fojtotta meg a hazai együtteseket.
Ha
Ausztriát hozta volna fel például, akkor elmondanám, hogy ott ez a folyamat
10—15 éve játszódott le, és meg is születtek világraszóló eredményeik és
létrejött az egészséges arány a hazai és a külföldi rockzene között.
Jugoszláviában ez a folyamat később kezdődött, de már látszanak az új generáció
első sikerei és csak a régi sztárok siratják egyedül az elmúlt dicsőséget.
Kénytelen vagyok kimondani: a magyar rockzene megméretett és könnyűnek
találtatott. Nincs értelme annak, ahogy a közönség szemét kétes értékű vagy
„éppen csak elmegy”- típusú produkciókkal szúrják ki. Akkor inkább a nyugati
együttesek konkurenciája tegye tönkre a gyengéket és a közepeseket.
Tudom és
sajnálom, hogy emberileg jobb sorsra érdemes „veteránok” küzdenek megélhetési
gondokkal, de a világon mindenhol ez a szigorú „piaci” szelekció újítja meg a
popzenét. Nekem csak az a groteszk, hogy éppen az a beat-generáció követel
adminisztratív intézkedéseket, amely annak idején pontosan az adminisztratív
korlátok eltörlése ellen harcolt, azzal tört be. Ma, amikor saját pénztárcájuk
bánja a világ betörését, hivatalos intézkedésekért kiabálnak. Nekem az a
személyes véleményem, hogy a külföldi együttesek itthoni koncertjei csupán a
katalizátor szerepét töltötték be, s hogy ez által megemelkedik a mérce. Ha nem
így történik, akkor a magyar popzene rövid időn belül még a mai színvonalánál
is alacsonyabbra süllyed.
A magyar könnyűzene nem ott tart és nem olyan
irányba fejlődik, amerre a gazdaság többi része, amelyet egyre
inkább a világpiaccal szembesítenek, a világpiaci árakkal és követelményekkel
mérnek. Az egész gazdaságra az export-orientáltság jellemző; nagy mennyiségű
importra szorulunk, ergo: szükségünk van nagy mennyiségű exportra is. A magyar
popzene — főként az MHV „stabilitásából” következően — kiszakítódott ebből a
szembesülésből. Monopolhelyzetben van a lemezkiadás, a zenekarok fenntartásához
alig elegendő tőkét biztosító szerződések egy kaptafára készülnek, a zenekarok,
énekesek kialakult köréből mindenkitől vesznek fel lemezt, mindenki azonos áru
lemezekkel jut a boltokba, néhány aktuális slágeren kívül nincsenek nagy
kiugrások.
Nem kell olyan nagyon színvonalasnak lennie ahhoz, hogy valaki
eladjon 30—40 ezer lemezt, vagy évi 40—50 koncertet a kultúrházakban. Magyarul:
itt semmi nem megy vérre. Abban a pillanatban, hogy valami csökkenti vagy
nehezebbé teszi ezt a könnyen elérhető,
langyos sikert — amiből egyébként közepesen, de meg lehet élni —, mindenki
rákényszerül, hogy tegyen valamit. Tehát szerintem a probléma az, hogy egyetlen
egy hanglemezgyár és zenei kiadó van, s ez alapvetően rányomja a bélyegét a
piacra, amelyet kiegyenlített, közepes érdektelenség jellemez.
Ám
tízmillió magyarból csupán X százaléknak van lemezjátszója, ebből Y százalék
operettet és magyar nótát, Z százalék komoly zenét hallgat. A fennmaradók közül
egyesek Vámosihoz—Zárayhoz, mások Szörényihez—Bródyhoz vonzódnak Hol akar vérre
menő harcot? Nincs itt akkora küzdőtér.
A hazai lemez-példányszámok így is viszonylag magasak a lélekszámhoz képest, talán a turisták plusz vásárlóereje miatt. Ausztria is kis ország, mégis óriási verseny dúl, s ennek az eredménye az, hogy kikerülnek a világpiacra, hogy nemzetközi megmérettetésben van részük.
A hazai lemez-példányszámok így is viszonylag magasak a lélekszámhoz képest, talán a turisták plusz vásárlóereje miatt. Ausztria is kis ország, mégis óriási verseny dúl, s ennek az eredménye az, hogy kikerülnek a világpiacra, hogy nemzetközi megmérettetésben van részük.
Nálunk ellenben az a probléma, hogy létezik egy
adminisztráció és egy vele együtt felnőtt zenészgeneráció, amely a hatvanas
években valóban nagyon nagyot tett azzal, hogy behozta a magyar piacra, s
elfogadtatta az akkor még kapitalista behatolásként értékelt rockzenét. Ebben a
korszakban komoly jövedelmet hoztak az államnak azzal, hogy kis költséggel
magas bevételekre tudtak szert tenni a hisztérikus sikerből fakadóan. Ez
tényleg nagyszerű, csodálatos korszak volt. De elmúlt. 1986-ot írunk, s ahhoz,
hogy változás következzék be a magyar popzenében, korszerű szerkezet kell.
Menedzserek kellenek. Egy tisztes céh. Ha csak egy morzsányi, pici kis képzés
lenne, amely fölvállalja, hogy menedzsereket akar nevelni, akiknek az lesz a
dolguk, hogy fölfedezzék és fölfuttassák a magyar zenészeket, hogy — saját
zsebükre is menően! — sztárt csináljanak belőlük és vállalják a bukás
kockázatát is, ha kell, akkor a zenészek körül nem szélhámosok nyüzsögnének,
akik két hét alatt akarnak meggazdagodni, hanem mondjuk a Közgáz egyetemen vagy
a Külker-főiskola néhány frissen végzett hallgatója, olyan vállalkozó szellemű
húsz-harmincéves fiatalemberek, akik képesek másképpen gondolkodni, mint a
hatvanas évek generációja. Az ő sikerükből az állam is megkapná, korszerű
módon, adók formájában, akár a kultúra más ágainak támogatásához is szükséges
pénzt.
Maga
is „hatvanas”.
Ez
tény, ám nem változtat azon a másik tényen, hogy ma, Magyarországon ez a
generáció a retrográd, visszahúzó erő a rockzene megújulásának folyamatában.
Maga
magyar ember, de kapitalista, tehát: maga egy magyar kapitalista ...
Nem egészen: én egy külföldön élő magyar vagyok, tehát legfeljebb angol kapitalista lehetnék, de nem vagyok az, hanem egy angol vállalat magyar igazgatója, — ez a társadalmi állapotom-helyzetem.
Nem egészen: én egy külföldön élő magyar vagyok, tehát legfeljebb angol kapitalista lehetnék, de nem vagyok az, hanem egy angol vállalat magyar igazgatója, — ez a társadalmi állapotom-helyzetem.
De
azért befejezem a kérdést: mennyit keres egy ilyen magyar—angol nem
kapitalista? Gondolom, elég szépen meg tud élni ebből a társadalmi
állapotból-helyzetből.
Ha
nem élnék meg, akkor nem is csinálnám. De korábban már mondtam, hogy nem akarom
irigyeim számát növelni. Mindenesetre, sajnálom, hogy a fizetésem jobban
izgatja, mint a munkám.
Az újságírónak még lennének kérdései és megjegyzései is, de a papír véges. Ezért úgy gondolja, a véleményalkotást rábízza az olvasóra.
BORS EDIT
forrás: Képes 7 - 1986.11.22. - 33. szám
fotó: recorder.blog.hu
szeretlekmagyarorszag.hu (Gáti György)
szeretlekmagyarorszag.hu (Gáti György)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése